vrijdag 27 februari 2015

Wales

Vorige week zijn we op zaterdagochtend om 8 uur richting Wales vertrokken met een groep internationale studenten. Onderweg hadden we echt al een super mooi uitzicht! De gids vertelde ons dat er nog steeds een deel van de bevolking Welsh spreekt. Echt vreemd eigenlijk dat dat in de verste verte niet eens op Engels lijkt! Onze eerste stop was bij Tintern Abbey, dit is een prachtige ruïne van een klooster waar je ook echt doorheen kunt lopen. Ik vond het er zelf wel erg spectaculair uitzien. De hele setting deed me een beetje denken aan Ravenswood uit de serie Pretty Little Liars. Dat is een heel eng spookachtig dorpje. Ik vond namelijk echt dat er een beetje een grimmige sfeer hing. Om het verhaal nog even mooier te maken: we waren tien minuten lang op een jongen aan het wachten omdat we weer verder wilden rijden. Omdat hij niet kwam opdagen, zijn we toen maar vertrokken. Ik ben echt benieuwd hoe de beste man thuis is gekomen. We zaten daar namelijk echt in the middle of nowhere! 

Tintern Abbey, Wales

v.l.n.r: Jenny, Eva, Rianne, ik, Nicole


We zijn daarna doorgereden naar de hoofdstad van Wales: Cardiff. Ik ben samen met Jenny en Rianne naar de baai van Cardiff gegaan. Dat was wel even mooi om te zien. Je had hier heel veel leuke restaurantjes en mooi uitzicht op de rotsen. We hebben daar even a Cup of Tea gedronken. Ik kreeg een klein theepotje en een heel groot kopje en uiteraard een kannetje melk. Ik blijf het vreemd vinden dat die Engelse dat lekker vinden in hun thee… 



Cardiff Bay

Cardiff Bay

Hierna zijn we echt naar een onwijs schattig winkeltje geweest. Ik kwam binnen en ik wilde bijna alles hebben wat ik zag! Uiteindelijk moest er toch een keuze gemaakt worden en heb ik een paar oorbellen en twee kettinkjes gekocht en het kostte me een rib uit mijn lijf. Dat vind ik toch wel een nadeeltje hier… Het is echt overal wel een stuk duurder dan in Nederland. Maar gelukkig heb ik er al een beetje mee leren leven. Het was in ieder geval een lekker dagje in Wales, alleen was het wel een beetje jammer dat we maar drie uurtjes de tijd hadden in Cardiff.

Verder heb ik het afgelopen week wel redelijk druk gehad met de studie. Wat me opvalt aan de Engelse studenten, is dat ze allemaal heel erg goed opletten tijdens colleges. Op de HvA zit bijna iedereen altijd achterover gezakt in zijn stoel en meestal zijn veel mensen met wat anders bezig. Ik zie tenminste vaak veel mensen met hun telefoon tijdens colleges. Nou als je dat hier doet, dan ben je echt de enige! Iedereen is echt helemaal into het verhaal van de leraar en maakt aantekeningen in een schrift. Ja, in een schrift! Nog iets wat me verbaasde. Thuis maakt bijna iedereen namelijk aantekeningen op zijn laptop.

Wat ik ook nog wel mooi vond, was dat ik laatst om 11 uur 's ochtends terugkwam van college. Zie ik een Engels meisje met een kort rokje met daaronder blote benen, een cropped top, hakken, slordige make-up en vies haar lopen. Dus ik dacht al: sowieso een 'Walk of Shame' dit! Hoor ik wat mensen achter me klappen en heel hard roepen: "Ooooh, Walk of Shame!" Dat moment was echt goud! Hahaha. Deed me toch wel even denken aan Geordie Shore. Het is niet zo dat ze er hier allemaal zo bij lopen, maar ik zie het toch genoeg!

Eind maart hebben we trouwens twee weken Easter break en dan staan er echt een hoop leuke dingen op de planning. Ik ga vandaag met Eva, Sanne, Tara, Bridget, Rianne en Nicole even een reisje boeken naar Edinburgh (Schotland) en daarna door naar Ierland, om nog een paar nachtjes in Dublin te verblijven. En dan ga ik aan het eind van de Easter break waarschijnlijk nog een weekendje naar Brighton. Dus ik ga hier nog genoeg zien!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten