donderdag 19 februari 2015

Pubbing & Clubbing and a bit of StuDYING

Sinds mijn laatste blogpost is er weer een hoop gebeurd. Het is toch lastiger om zo’n blog bij te houden dan ik dacht. Ik heb hier namelijk altijd wel dingen te doen en ik verveel me geen moment. Maar ik zal eens even kijken wat ik mij nog voor de geest kan halen van de afgelopen twee weken hier.

Twee weken geleden gingen we op zaterdag met mijn huisgenoten, Sanne en onze buurjongens naar Londen. Ik was hier al eens eerder geweest. Maar dat was alleen voor een dag, dus ik vond het heel leuk om er weer heen te gaan! Het leuke aan deze stad vind ik dat er echt ongelofelijk veel te doen is en je eigenlijk nooit uitgekeken raakt. Het is maar een uurtje met de bus vanaf Oxford, dus ik kan zo vaak heen als ik maar wil!

Big Ben, London

Die zondag was mijn huisgenootje Jess jarig. Tatiana, Jessica en ik hadden als verassing onze flat voor haar versierd en taart gekocht. De volgende dag gaven we een huisfeestje in onze keuken. We waren met een groep van ongeveer 30 mensen en iedereen was heel relaxed en de flat was gelukkig nog heel de volgende dag. Het was echt een geslaagd feestje!

Jess 21st Birthday

We kregen trouwens toen we hier al een week zaten ook een nieuw Spaans huisgenootje. Maar haar zien we niet zoveel. We hebben haar al verschillende keren uitgenodigd om met ons te eten of ergens mee naar toe te gaan, maar ze gaat liever haar eigen gang. Toch jammer... Ik had graag mijn Spaans ook weer een beetje bij willen spijkeren. No me gusta! :(

De pubs zijn onwijs gezellig en ik heb er weer een aantal van mijn poster mogen inkleuren. Alleen ga je er meer heen om er een drankje te doen en er wordt niet echt gedanst. Aangezien ik nogal een dansliefhebber ben, vond ik dat toch wel een beetje jammer. Daarom ben ik vorige week maar even naar een echte club geweest hier. De club waar ik was heet Warehouse en we waren met een heel gezellige groep heen! 


City Arms pub met Sanne



Gelukkig kan ik ook goed mijn energie kwijt bij the Dance Society waarvoor ik me heb aangemeld. Je betaalt daarvoor eenmalig 5 pond en dan kun je zoveel lessen bijwonen als je maar wilt. Ze doen aan allemaal verschillende dansstijlen. Tot nu toe heb ik alleen nog meegedaan aan de fitness class, maar dat beviel in ieder geval al goed. De danszaal is mooi en lekker ruim en er hangt een gemoedelijk sfeertje.

Verder moet ik films kijken als huiswerk voor de film module die ik volg. Ja ja, dat is zo slecht nog niet hè?! Dat dacht ik ook aan het begin, totdat ik voor deze week maar liefst 6 films moest kijken!!!! Ik had het maar gelaten bij de film waar ik vandaag een presentatie over moest geven. Ik zag hier wel tegenop, ook omdat ik ziek wakker werd en mijn stem bijna weg was. Maar achteraf was ik blij dat ik het gedaan had en het ging nog goed ook! 

Ik heb deze week voor het eerst “Cards Against Humanity” gespeeld! Dit is een kaartspel dat ze in Amerika veel spelen. Dit is de beschrijving van het spel: A party game for horrible people. Unlike most of the party games you've played before, Cards Against Humanity is as despicable and awkward as you and your friends.

Iedereen heeft telkens tien kaarten in zijn handen met grappige antwoorden erop. Elke ronde is er een speler die een vraag voorleest van een kaart en iedereen moet dan zijn grappigste antwoord daarop inleveren. Als iedereen een kaart ingeleverd heeft, gaat de quizmaster alle antwoorden oplezen en de eigenaar van de kaart met het grappigste antwoord verdient een punt. Ik raad iedereen aan om dit spel eens te spelen. Want wij hadden die avond echt enorm gelachen omdat je echt de gekste combinaties krijgt.

Ik geniet echt van alle leuke nieuwe mensen hier! Ik ben nog steeds af en toe verbaasd over hoe aardig iedereen is. En daar verbazen meer mensen zich over. Laatst stelde AJ (mijn Amerikaanse buurjongen) namelijk de vraag: “Why is everybody so nice here? Where are the assholes??!!” Om hem kan ik overigens zo ontzettend hard lachen. Ik ken niemand anders die zoveel bullshit praat als die jongen en toch is het nog steeds grappig.


Voor zaterdag staat er nog een trip naar Wales op de planning. Daar heb ik wel echt ontzettend veel zin in! Ben erg benieuwd hoe het daar is..




Geen opmerkingen:

Een reactie posten