zondag 8 maart 2015

Tripjes, feestjes en veeeel deadlines...

Het werd wel weer eens tijd voor een update tussen al dat harde werken door. Want wat heb ik het de afgelopen dagen druk gehad! Maar eerst maak ik even een sprongetje terug naar vorige week vrijdag. Ik heb die middag samen met mijn Nederlandse vriendinnen hier en hun Amerikaanse huisgenootjes een vakantie geboekt voor in de Easter break. Op zondag 29 maart vliegen we naar Edinburgh (Schotland) en daar hebben we voor met z’n zevenen een huis mét zwembad geboekt via Airbnb. We blijven daar een paar dagen en gaan dan door naar Ierland om Dublin te bezoeken. Ik ben echt benieuwd naar deze steden en zo kom ik toch nog in heel het Verenigd Koninkrijk. Dat is toch wel een van mijn doelen in deze vier maanden. Veel internationale studenten hier zijn Amerikaans of Australisch en die denken volgens mij echt dat Europa één land is. Hun doel is volgens mij heel Europa bezoeken in vier maanden tijd. Maar goed, aan het eind van de Easter break ga ik nog een weekendje naar Brighton. Dat schijnt ook wel een mooie stad te zijn.

Die vrijdagavond hadden we een All Flavours of the World avondje gehouden met wat mensen. Iedereen moest toen een gerecht maken uit zijn eigen land. Sanne en ik hadden (heel fancy) spinazie stamppot gemaakt. Maar ze vonden het gelukkig allemaal erg lekker! 

All Flavours of the World night.    v.l.n.r: Jess, Tatiana, Jessica, Tamara, Mickey, Kevin, AJ, Jarell, Corey, Sanne en ik
Daarna zijn we naar een club geweest, genaamd: Lava. We waren daar serieus als eerste, want op het kaartje van Tatiana haar jas stond nummer 1. Nou is het wel zo dat die Engelse nogal schaars gekleed gaan naar een club, dus we hadden nog stille hoop dat we niet de eerste waren. Maar eenmaal in de zaal bleek niets minder waar. Gelukkig waren we al met een gezellige groep heen, dus het feestje was snel gebouwd! Plus alle drankjes waren voor de helft van de prijs, dus je kunt wel raden wat voor avond dat werd! Haha. Gelukkig werd het steeds drukker en drukker en was het echt heel gezellig! Ik had echt een top avond! Opzich best grappig ook om de eerste te zijn, want dan maak je echt de hele avond mee. Het uitgaan hier bevalt me tot nu toe goed.

Club Lava met: Sanne, ik, Jessica, Tatiana, Jess en Tamara


Op zaterdag ben ik met Nicole en Sanne de stad in gegaan. We gingen dit keer lopen en toen kwamen echt allemaal super schattige winkeltjes tegen die we eigenlijk eerder nog niet gezien hadden. Dit komt omdat we vaak met de bus gaan en dan een halte verder uitstappen. Soms als ik door Oxford loop, verbaas ik me er ook echt over hoeveel mooie gebouwen ze in een kleine stad als Oxford kunnen zetten. Want het is best een kleine stad, maar dat maakt het juist gezellig. Ik heb die avond met Rianne en Nicole in een pub gegeten. Dat eten in de pub is allemaal een beetje hetzelfde en een beetje simpel. Maar toch, je hebt wel een lekker cheap maaltje en je hoeft niet zelf te koken! En het heeft wel wat om in een pub te eten vind ik. Verder heb ik hier eindelijk aan paar keer gefietst. En dat is echt zooo leuk! Je ziet opeens veel meer en het is best apart om aan de linkerkant te fietsen.

Rick's Cafe
Een van de vele prachtige gebouwen in Oxford. Het is geloof ik weer een college.

Verder stond deze week in het thema van deadlines. Want jawel, er moet hier ook echt gestudeerd worden… Ik moet maandag een essay inleveren van 2000 woorden. Nou, dat hoef ik in het Nederlands nog niet eens. En aangezien ik nou niet echt bepaald een ster ben in goede bronnen zoeken, verliep dat allemaal niet zo soepeltjes. Even dacht ik zelfs dat het studeren hier toch allemaal een beetje te moeilijk voor me is. Want ik doe natuurlijk ook gewoon hetzelfde niveau als de Engelsen hier. Maar ik heb nu toch eindelijk 2000 woorden op papier en ik heb een aantal bronnen weten te verzamelen. Dus we gaan het zien of ik er een voldoende uit weet te slepen. Helaas heb ik aankomende week ook nog andere deadlines en toetsen. Dus ik kan pas vrijdag echt opgelucht ademhalen. Dan is alle stress voorbij en ga ik lekker en weekendje naar Londen!!!

Tussen al het huiswerk door ga ik wel vaak sporten. Gisteren was het echt heerlijk weer en toen ben ik naar South Park gerend. Ik houd echt van dat park! South Park is best groot en het loopt omhoog en als je dan bovenaan staat, heb je echt prachtig uitzicht over heel Oxford. Vooral in de zomer kun je daar denk ik echt goed chillen. Het weer valt me hier trouwens ook echt alles mee! Het regent hier zeker niet meer dan in Nederland.

Dit weekend was het vrij rustig in Clive Booth Halls. Want mijn huisgenootjes zijn nu in Spanje tot maandag, behalve Jess en ik. Verder zitten de meeste andere vrienden van ons nu in Amsterdam. ESN (de studentenvereniging) had namelijk een trip daarheen georganiseerd. Maar ik heb me evengoed prima vermaakt met de thuisblijvers. Wel een gek idee dat zij nu in de stad zijn waar ik normaal studeer. Ik moest ook wel lachen om hoe zij over Amsterdam denken. Ik hoorde ze laatst ook zeggen: “Next weekend we’re gonna die because we are going to Amsterdam!” Dus ben erg benieuwd naar hun verhalen! Hahaha. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten