donderdag 5 februari 2015

The City of Bath en Brookes University


Zaterdagochtend zijn we met een busje vol internationals naar The City of Bath gegaan. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Oxford. Bath was vroeger overgenomen door de Romeinen. Daar is alleen nu niets meer van te zien, behalve ondergronds. Er is namelijk een tempel bewaard gebleven. Ik heb deze tempel bezocht. In de tempel bevonden zich warmwaterbronnen die volgens de Romeinen een helende werking hebben. Ik vond het heel mooi en indrukwekkend om te zien hoe het allemaal gebouwd was. Bijgelovig als ik ben, heb ik nog even een muntje in het water geworpen en een wens gedaan en aan het eind van de tour nog even een glas 'geneeskrachtig water' naar binnen gegoten. Dat raad ik niemand aan, het rook en smaakte (denk ik) namelijk naar rioolwater. Hierna hebben we de Abbey bezocht. Dit was, zowel van binnen als van buiten, de mooiste kerk die ik ooit gezien heb in m'n leven! Hieronder zie je er nog wat foto's van. Hierna zijn we nog wat verder omhoog de bergen in gereden en vanaf daar hadden we prachtig uitzicht over de hele stad. Je hebt in Bath een heleboel schattige giftshops met allemaal leuke hebbedingetjes. Dus ik ga hier zeker nog eens heen voor wat souvenirs. Wat ik ook wel grappig vond, is dat Bath een stedenband heeft met Alkmaar. Echt super toevallig!




Maandag ben ik voor het eerst naar de universiteit geweest. Ik had eerst les op Harcourt Hill, dit is een beetje een ouderwets gebouw en het is 35 minuten rijden met de bus vanaf waar ik woon. De module die ik die ochtend had, heet: Making News. De vrouw die deze module gaf, sprak heel duidelijk en was erg aardig. Ik kon het dus allemaal heel goed volgen. Het is een vak waar veel praktijk bij komt kijken. We gaan namelijk met een groep van ongeveer 15 personen een nieuwsbulletin maken. Iedereen krijgt hier zijn eigen rol in (grapich desinger, screenwriter, presenter). Dit lijkt me dus wel echt leerzaam! Ik had hier ook eindelijk twee Britse studenten leren kennen die overigens erg aardig waren. Na deze les had ik les op Wheatley Campus. We moesten daar ongeveer een uur voor in de bus zitten. Nou en ik kan je vertellen, dat lijkt de Bijlmerbajes wel! Ik ben blij dat ik daar maar 1 vak heb. Die grappenmakers promoten wel lekker met het mooie nieuwe gebouw. Want dat is echt het tegenovergestelde van wat ik hier op Wheatley Campus aantrof. Het vak dat ik hier volg is Advanced Video Production. We gaan echt heel coole dingen leren daar! We gaan bijvoorbeeld een videoclip zelf filmen en editen voor een aanstormend talent. En we gaan een 24 Hours Film Project doen. We moeten dan in groepjes van 6 mensen een film maken in 24 uur tijd. We moeten dus zelf een script schrijven en kleding, acteurs en locaties regelen en alles zelf filmen en monteren. Dit gaat denk ik een heel toffe uitdaging worden.

Die avond was ik klaar om mijn bed in te duiken, maar toen begon het ineens hevig te sneeuwen en ik hoorde allemaal mensen buiten. Ik heb toen m'n jas aangetrokken en ben even gaan kijken. We hebben toen een snowfight gehouden: de internationale studenten tegen de Britse studenten. Mijn huisgenootje Jess komt uit Australiƫ en zij had nog nooit sneeuw gezien. Dus dat was wel even een leuke nieuwe ervaring voor haar!



Dinsdagochtend maar eens even wat aan sport gedaan. Ik ben met Delphine, een Frans meisje, gaan hardlopen door de sneeuw. Maar je zag eigenlijk de paden helemaal niet meer, dus we renden echt maar in een willekeurige richting. We hebben ons meteen maar even aangemeld voor de sportschool hier. Verder heb ik een heel coole poster gekocht: The Definitive Oxford Pub-Crawl poster. Hier staan de leukste pubs van Oxford op die je dan kunt inkleuren als je er een drankje hebt gedaan. Ik heb er naast mijn studie dus nog een challenge bij! Verder heb ik met mijn huisgenoten en Sanne wat plannen gemaakt voor onze trip naar Londen aankomende zaterdag.

Woensdagavond had ik een arrival dinner op school dat georganiseerd was door de accommodatie waar ik woon. Daarna was er een speeddating event georganiseerd door ESN, de studentenvereniging voor internationale studenten. Dit was meer om gewoon nieuwe mensen te leren kennen en vrienden te maken. Het ging bijna beginnen en ineens kwam ik erachter dat ik mijn tas niet meer had. Mijn geld, buspas, rijbewijs, huissleutel en studentenkaart zaten erin, dus ik was echt helemaal in paniek. Ik ben namelijk nooit langer dan 5 minuten mijn spullen kwijt. En paniekzaaier als ik ben, haalde ik alweer allemaal horror scenario's in mijn hoofd over dat hij misschien gestolen was en ze met mijn sleutel in mijn kamer konden inbreken en mijn laptop zouden meenemen etc. Gelukkig werd ik echt heel goed geholpen door wat mensen en uiteindelijk had iemand hem gevonden. Die vrouw zat gewoon in de kantine te chillen met een biertje, like: WTF?!! Als ik een tas zou vinden, had ik hem meteen naar de receptie gebracht. Maar goed, ik heb hem terug!!!!! Uiteindelijk heb ik toen toch nog even deel kunnen nemen aan het speeddaten. Wat overigens echt heel leuk was! Ik heb weer heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten