vrijdag 1 mei 2015

De laatste loodjes

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb. Maar we gaan gewoon verder waar we gebleven zijn. 


De tweede week van mijn vakantie stond vooral in het teken van muziek. Rianne, Nicole en ik moesten voor ons vak Advanced Video Production een videoclip maken voor een aanstormend talent. En laten wij nou net een heel getalenteerde vriendin hebben, namelijk: Sanne Daas! We hebben die woensdag dus de hele dag voor dat project gefilmd en het resultaat mag er zijn. Sanne gaat deze videoclip ook echt voor haar liedje gebruiken. Dus ik ben daar best trots op! We zijn nog een beetje aan het geluid aan het sleutelen maar als hij helemaal af is, gooi ik hem wel even op Facebook. Hier zie je alvast even een shot uit de clip:



Sanne had de volgende dag een optreden in een pub in Jericho (leukste wijk van Oxford) en daar ben ik met Nicole en Eva gaan kijken. Ik vond dat ze het echt onwijs goed deed! Daarna kwam er nog een andere band optreden en dat was echt geweldig! Iedereen ging echt helemaal los, vooral toen de saxofonist even zijn solootje deed. Het leuke hier in Oxford vind ik dat je in die pubs echt jong en oud door elkaar ziet. Bovendien is de sfeer in de pubs zoooo goed!!! Dit ga ik echt missen.


Zaterdag in de Easter break zijn we naar Londen gegaan met een groep. We hebben daar ons stadje aangemoedigd want de boatraces Oxford tegen Cambridge vonden die dag plaats op de Thames. We hebben de boatraces bekeken vanuit een park naast de rivier waar iedereen lekker in het gras aan het chillen was en er waren eettentjes en een groot scherm waarop je de hele race kon volgen. Ik wist helemaal niet dat dit zo’n big deal was, maar er kwamen echt super veel mensen op af. Het voelde echt een beetje als een festival. Het was echt een super gezellige dag en het zonnetje scheen en Oxford won zowel met de mannen als de vrouwen! ’s Avonds zijn we nog met zijn allen gaan eten bij een Mexicaans restaurantje en daarna hebben we de bus terug naar Oxford gepakt. 


Furnival Garden in Londen

Hammersmith bridge: vanaf hier bekeken we de boatraces

De volgende dag kwam Joey in de middag. Hij was dat weekend met vrienden naar Londen, dus hij plakte er gezellig nog een aantal dagen Oxford aan vast. Waarom ook niet? We hadden elkaar tenslotte alweer een maand niet gezien! Joey bleef hier tot dinsdag en ik verbaas me er nog best over hoeveel we hebben kunnen doen in 2,5 dag tijd. Het leukste vond ik: varen, cocktails drinken op een dakterras met uitzicht over de hele stad en picknicken in South Park met veel te mooi weer! Ik had het trouwens niet verwacht, maar ik ben zelfs een beetje verkleurd in het land van thee en regen. Ik neem mijn woorden trouwens ook terug. Het is hier namelijk echt al weken prachtig weer!





Nadat Joey Oxford weer had verlaten, heb ik het voornamelijk druk gehad met school. Wel hebben we bij ons in de keuken nog even een Flavours of the World Night 2.0 gehouden. Dit was echt ontzettend gezellig! Iedereen had weer erg zijn best gedaan om een gerecht uit zijn eigen land te maken. Ik had dit keer wat minder grootst uitgepakt. Rianne en ik hadden ijs met stroopwafels en maple syrup. Ondanks dat het niet zo bijzonder was, vonden ze het toch heel lekker! Het etentje was ongeveer met 15 mensen en Tatiana haar ouders uit Californië waren er ook bij. Na het etentje stroomde het ineens binnen met allemaal mensen. Als je met vijftien mensen in onze keuken bent, is het al veel. Maar ineens stonden we er met minstens dertig man! Toen realiseerde ik ook hoeveel mensen we eigenlijk kennen hier. Want er was niemand bij die we niet kenden. Het was in ieder geval wel echt een mooi avondje! En het werd alleen nog maar mooier, want Tatiana haar moeder ging met ons mee uit naar een club en ze kocht ook echt shotjes voor iedereen die mee was. Ik vond het echt prachtig dat ze mee uit ging! Ik zie mijn moeder dat eerlijk gezegd nog niet zo snel doen.  Dus Tatiana, als je de moeite hebt gedaan om mijn blog te vertalen: shout-out naar Irene! Hahaha.


Afgelopen maandag was het mijn langste schooldag ooit! Ik had toen van twee vakken mijn final projects op dezelfde dag. In de ochtend moesten we een nieuwsuitzending maken met een groep van 17 mensen en tegelijkertijd begon voor een ander vak dat ik volg het 24 Hours Film Project
.
Rianne en ik zijn, nadat we de nieuwsuitzending hadden opgenomen, meteen naar onze groep gegaan voor het filmproject. We hebben een psychologische thriller gemaakt die voornamelijk bestaat uit flashbacks. Het gaat over een jongen die zijn eigen moeder heeft vermoord, maar dit zelf alleen niet meer weet en beetje bij beetje komt hij hier dan achter door de flashbacks. Ik vond het jammer dat toen wij aan kwamen het hele idee al bijna bedacht was. Maar dat moest ook wel, aangezien we maar 24 uur hadden. Ik vond het wel een hele gave ervaring om zoiets te doen! En ik wil zeker nog eens aan zo’n project mee doen. Al moet ik wel zeggen dat het je behoorlijk sloopt, omdat je een hele nacht overslaat. 

Aanstaande donderdag heb ik alweer mijn laatste toets en dan ben ik lekker klaar met studeren hier. Dan heb ik een hele maand om te doen wat ik maar wil! Ik hoop alleen wel dat ik dan nog even ergens een pot met goud vind, want het portemonneetje begint al aardig leeg te raken. Terwijl ik hier nog vijf weken moet! De tijd gaat wel echt veel te snel...



1 opmerking:

  1. Als we je op komen halen uit het land van thee en regen zullen we de zonnebrandolie meenemen. Wie weet verkleuren wij daar ook!

    BeantwoordenVerwijderen