zaterdag 28 maart 2015

Everyday I love it moreee

Vorige week vrijdag ben ik 's middags met Jess, Jessica, Nicole en Eva naar Jericho geweest. Dit is een heel schattig wijkje in Oxford. Je hebt hier allemaal leuke cafeetjes, gekleurde huizen, bookshops waar alle boeken maar 3 pond zijn en het ligt bij de rivier de Thames. Het was die dag echt prachtig weer en dat maakt alles altijd zoveel leuker! Echt super leuk dat ik hier nu al twee maanden woon en alsnog nieuwe dingen ontdek. Het voelde echt alsof we op een dagtripje ergens naartoe waren omdat ik het er best anders uit vond zien dan de rest van Oxford. We zijn cocktails gaan drinken bij Freud. Dit is een kerk die omgebouwd is tot een bar en aan de buitenkant ziet het eruit als een soort Griekse tempel. Heel apart dus! Ik denk zomaar dat je in dit gebouw erg goede feestjes kunt geven. Daarom ga ik er nog maar eens terug in de avond! Daarna ben ik met Jess en Jessica nog fish & chips gaan eten bij een heel gezellige pub. 

Observatory Street, @Jericho
Freud aan de buitenkant
Binnenkant Freud: kerk omgetoverd tot bar.

v.l.n.r. Jess, ik, Jessica, Nicole, Eva
Vorige week zaterdag ben ik naar Cambridge geweest. Dit is de rivaal van Oxford! Dus ik was wel even benieuwd of ik het nou leuker zou vinden of niet. We kregen eerst een korte rondleiding langs wat colleges. Daar zagen we allemaal studenten in uniform. Dat had ik in Oxford nog niet echt eerder gezien. Het mooiste college vond ik King’s College. Deze zie je ook altijd op foto’s en kaarten van Cambridge. Daarna zijn we zelf de stad een beetje gaan verkennen. Ondanks dat het die dag echt heel koud was, hebben we toch een punterboot tour gedaan. Dit is zo’n heel laag bootje waar iemand aan de achterkant opstaat die de boot bestuurd door de hele tijd met een lange stok in de grond te prikken. Dit deed me een beetje denken aan de gondels in Venetië. De jongen die onze boot bestuurde was nog een beetje onervaren. Hij zag eruit alsof hij het zwaar had en hij kon ook niet zo goed vertellen. Dus het was wel jammer dat we hem als gids hadden, maar alsnog wel gelachen in die boot. Verder hebben we nog een beetje winkeltjes gekeken. Ik denk wel dat je in Cambridge beter kunt shoppen dan in Oxford. Maar verder vind ik Oxford toch wel echt een leukere stad. We moesten bijvoorbeeld echt op zoek naar een pub om te eten. Terwijl in Oxford heb je echt pubs waar je maar loopt. 


In de punting boat
Cambridge
Er waren deze week puppy’s op de universiteit. Dit doen ze ongeveer twee keer per jaar en dat is een soort therapie tegen stress. De puppy’s komen dan vlak voor de tentamens zodat studenten met ze kunnen knuffelen. Nou, volgens mij zijn er een hoop mensen met stress hier want de rij voor de hondjes was echt niet normaal! Maar het was het waard om te wachten. Er waren namelijk vijf super schattige Golden Retriever puppy’s.


Verder ben ik nog een paar keer uit geweest deze week. Gisteren gingen we met z’n allen uit in mijn favoriete club Lava. Best gek om elkaar nu twee weken te moeten missen. Iedereen gaat namelijk reizen of naar huis voor Easter break. Dus we hebben er nog even een mooi feestje van gemaakt. Vanavond ga ik maar eens vroeg naar bed, want morgenochtend ga ik op vakantie naar Edinburgh en Dublin en daar heb ik echt super veel zin in!

3 opmerkingen: