vrijdag 20 maart 2015

Liefs uit Londen

Alle deadlines heb ik overleefd en vrijdag 13 maart kwam dan toch eindelijk mijn eerste bezoek uit Nederland. Joey (mijn vriend sinds kort) kwam naar Londen waar we voor twee nachtjes een hotel hadden geboekt. We hadden op Victoria Station afgesproken en het was echt heel leuk om hem weer te zien na 7 weken! We zijn toen eerst met de metro naar ons hotel gegaan, dat wel een beetje in een gek buurtje lag. Maar het hotel zelf was wel prima! Eenmaal daar hadden we even snel een plan uitgestippeld voor die dag. Eerst zijn we naar Camden Market gegaan om te lunchen. Dit is een marktje met allemaal kraampjes die internationaal eten verkopen. Je had er echt super veel en je kon echt van alles wat proeven. Ik vind dit wel echt een aanrader!



Camden Market

Daarna zijn we doorgegaan naar King’s Cross station, want ik moest en zou op de foto gaan met Platform 9¾ uit Harry Potter. Dit station is sowieso wel even leuk om een kijkje te nemen want het is heel mooi vormgegeven. 

Platform 9  3/4

Hierna zijn we wat meer naar het centrum gegaan. We zijn toen onder andere naar: Covent garden, Leicester square en Picadilly Circus geweest. Op Leicester square hebben we bij een kiosk kaartjes voor The Lion King musical weten te bemachtigen voor de helft van de prijs. Het was alsnog wel vrij prijzig, maar het was het zeker waard!

De volgende dag in het hotel van een English breakfast genoten. En dat ‘genoten’ is nog niet eens gelogen ook. Zo’n ontbijtje lijkt namelijk viezer dan het in werkelijkheid is. Ik vind baked beans namelijk best lekker op zijn tijd bij mijn ontbijt! Ik word al een echte Brit denk ik… haha. Verder stond deze dag in het teken van de bezienswaardigheden.

We zijn eerst naar British Museum geweest. Normaal ben ik echt niet van de musea. Meestal maakt het weinig indruk op me. Maar nu vond ik alleen al het gebouw indrukwekkend om te zien, zowel van binnen als van buiten. In dit museum zag je allerlei voorwerpen uit verschillende culturen, zo zag je bijvoorbeeld bij Egypte allemaal mummies en sarcofagen. Dat vond ik wel echt gaaf om te zien! Hierna zijn we doorgegaan naar St. Paul’s Cathedral. Wij hebben hier thuis altijd een grapje over, omdat we vroeger altijd Engels kwartet speelden en er bij St. Paul’s Cathedral onder stond dat je het uitsprak als kuttiedrul. Dus uiteraard moest ik hier wel nog even mee op de foto voor mijn ouders. Verder nog wat andere bezienswaardigheden bekeken zoals de Tower Bridge, Buckingham Palace, Big Ben en House of Parliament. Het meeste hiervan had ik ook al eens gezien, maar Joey was nog nooit in Londen geweest dus dan vond ik het ook weer leuk om het aan hem te laten zien! 


British Museum
St. Paul's Cathedral
Die avond gingen we naar The Lion King in het Lyceum Theatre en dat vond ik echt geweldig! Ik houd echt onwijs van musicals. Ik vond bij deze musical de kostuums heel erg leuk en ik vond het echt goed gedaan dat de mensen die een dier speelden ook echt als dat dier bewogen. Altijd als ik weer een musical gezien heb, denk ik: hier moet ik echt iets mee doen! Het lijkt me namelijk echt zo gaaf om mee te werken aan een musicalproductie. Ik word er altijd helemaal enthousiast van! Binnenkort toch maar eens kijken of hier ook een beetje HBO stages in te vinden zijn.

The Lion King

Op zondagochtend zijn we met de bus naar Oxford gegaan. Ik vond het echt super leuk om Joey de stad waar ik studeer te laten zien. Dan merk ik toch dat ik best trots ben dat ik er studeer, want het is gewoon echt een prachtige stad! Stiekem vond ik het ook wel leuk om zelf even de toerist uit te hangen. Ik had namelijk nog best veel van die toeristische dingen zelf ook nog niet gedaan. We hebben onder andere een korte tour in de Bodleian Library gedaan. Dit klinkt misschien nogal saai, maar je moet niet denken aan een bibliotheek die je thuis ook hebt. Deze bibliotheek is namelijk een van de mooiste gebouwen van Oxford en is al 400 jaar oud. De gids vertelde echt allemaal leuke feitjes. In deze bibliotheek zijn bijvoorbeeld ook delen van de Harry Potter films opgenomen. ’s Avonds zijn we nog uit eten gegaan bij de Kings Arms pub met een groepje vrienden van mij.

Bodleian library. Dit is de ziekenzaal in de Harry Potter films

Radcliff Camera

De volgende dag moest ik helaas de hele dag naar school… Maar ’s avonds gingen Joey en ik koken voor mijn huisgenootjes en hebben we gezellig met hen gezeten. Ze vonden het in ieder geval heel leuk om elkaar te ontmoeten. En we hebben ze nog maar weer even wat Nederlandse woorden geleerd.

Op dinsdag moest Joey alweer naar huis, dus hebben we begin van de dag nog maar even wat in Oxford gedaan. Waaronder een heel hoge toren beklommen waar je echt heel mooi uitzicht hebt over de stad! In ieder geval hebben we echt een super leuk weekend gehad samen en ga ik hem wel weer een beetje missen aankomende tijd. Dus ik ging ‘s avonds maar even mijn verdriet wegdrinken. Ik ging namelijk nog wat pubs af met vrienden in mijn groene outfit om Saint Patricks Day te vieren!

Woensdagavond ben ik nog even gaan squashen met een jongen uit Pakistan en een vriend van mij uit Italiƫ: Stefano. Wat een topsport is dat! Echt een super goede cardio en het is nog leuk ook.

Gelukkig heb ik het momenteel niet zo druk met studeren en heb ik weer genoeg tijd voor leuke dingen!




                         



King's Cross Station

Geen opmerkingen:

Een reactie posten